44-тoто издание на рали „България” вече е в историята. Кръгът, който за първи път не беше част от европейския шампионат, а от европейската купа, регистира рекордно малък брой заявки. На старта застанаха едва 20 автомобила – с шест по-малко от първоначално заявените. На публиката видимо й липсваха пилоти като Пламен Стайков, Тодор Славов, Мартин Сурилов и Петър Гьошев, който цял сезон със сигурност няма да бъде по трасетата. Интрига в надпреварата обаче имаше и във всеки от трите дни различен състезател заспиваше като водач. В петък това беше Лука Бети (Ford Fiesta S2000), в събота – Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000), a в неделя победител остана Александър Салюк (Skoda Fabia S2000). Откриващият етап по улиците на Самоков беше много атрактивен за публиката – именно подобен тип изпитания могат да върнат позагубения интерес към рали спорта. Италианският пилот обаче не се радваше дълго на водачеството си – още от сутринта на съботния ден лидерството пое Митко и до 10-ия етап в неделя не го изпусна. В действителност обаче Илиев загуби състезанието заради тактическа грешка в събота. Очаквайки дъжд на добре познатата Мухово, той избра грешния тип гуми и така при второто минаване загуби най-дългата отсечка в ралито с 2,8 сек. Грешни гуми обаче беше избрал не само Митко – Крум Дончев, който не спечели нито един етап в цялата надпревара, също обясни слабите си резултати главно с неправилния избор на гуми в съботния и неделния ден.Но докато Илиев поне нямаше проблеми със спуквания на гуми, то Дончев остана по джанта при второто минаване на „Белмекен”. Общо две гуми спука и Лука Бети – едната от които на СЕ4 покрай язовирната стена. Така още в съботния ден италианецът загуби шансовете си за борба с останалите пилоти в челото. Части от „Белмекен” са комбинация между асфалтово и макадамово трасе и представляват изключителна трудност за екипажите. Навигаторът на Дончев – Петър Йорданов, дори коментира, че минаването през дупките на етапа без нужда от смяна на гума било „чист късмет”. Именно седмият специален етап „Белмекен” се оказа най-драматичен, след като организаторите взеха решението да го отменят заради градушка. Така всички получиха времето на първия – Игнат Исаев (Mitsubishi Lancer Evo IX), който единствен премина по трасето за по-малко 20 мин – но под знака на жълтите флагове. Решението на спортните комисари напълно очаквано ядоса пилотите, които се раздаваха максимално по почти наводненото трасе. От друга страна обаче, повечето от тях не се съобразиха с подадения сигнал и не намалиха скоростта си, а преминаха по отсечка в състезателно темпо. В неделя валежи нямаше, но Дончев и Илиев отново не избраха правилните гуми – българите потеглиха с меки сликове в първата половина на състезателния ден, а чуждестранните им конкуренти заложиха на твърди. Именно заради това лидерството след СЕ10 Гуцал пое Салюк.Непознатият за всички и нов за ралито етап с дължина 7 км беше спечелен от украинеца, състезаващ се за Казахстан, с 2,8 сек. Преди това много бърз с твърдите гуми беше Бети, който записа първи времена на „Бели искър” и „Боровец-Радуил”. След като смени гумите за второто минаване по отсечките, Митко започна да топи малката преднина на Салюк, спечелвайки „Бели искър – 2”. Така надеждата за българска победа се върна – но за кратко. На следващата отсечка Skoda-та на Илиев започна да губи мощност и така състезателят с другата Fabia S2000 oтново поведе. В последната отсечка Митко финишира на три цилиндъра и така остана на цели 20 секунди след лидера. 20 секунди, зад които остана възможността за пета българска победа на рали „България”.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!