BMW M3 Coupe и Cabrio тропат на портите на Свети Петър, а Tesla Roadster и Seat Exeo вече са „погребани“. В нашата галерия ще ви представим модели, които изчезнаха от хоризонта от 2005 насам
Не е ли твърде тъжно, че няма Червена книга за изчезващи автомобили? Само най-коравите оцеляват в борбата на пазара. Моделите, които не се харесват на клиентите спират да слизат от конвейера и изчезват завинаги от шоурумовете. В последните осем години много атрактивни коли ни напуснаха. Наскоро BMW обяви, че M3 Coupe и Cabrio отиват в историята. Откритият „баварец“ с 420 к.с. ще бъде произвеждан до септември 2013, а купето със същия двигател вече излезе от програмата. На неговото място ще дойде М4. Tesla Roadster се „роди“ през 2008 със Signature Edition и „загина“ в края на 2012 с Final Edition. Днес електрическата „бегачка“ може да бъде намерена само на пазара на употребявани автомобили. Seat Exeo също „гушна букета“ - и като седан, и като комби, базираният на Audi A4 “испанец“ остава в историята.
Наскоро загробени са култови модели като Citroen C6 и Lexus LFA. Величествената френска лимузина беше повече произведение на изкуството, отколкото автомобил и може би заради това не можа да се наложи на пазара. Производството на супербързия Lexus беше спряно след 500 бройки – както беше планирано. В периода от юли до август 2012 три германски производителя на спортни коли обявяват банкрут – Artega, Gumpert и Melkus. Така и техните модели GT, RS 2000 и Apollo отиват на Оня свят.
Наскоро японско-китайският холдинг National Modern Energy в Хон Конг придоби шведския производител Saab за сума от 200 млн. евро. Азиатците планират да произвеждат електрически модели на базата на Saab 9-3, но още не е ясно дали легендарната марка ще бъде използвана за тях. Сигурно е само, че най-новият Saab – 9-5, вече е погребан.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!