С двойната си победа BMW Group и през 2013 година продължава историята на успеха в конкурса „International Engine of the Year“. Актуалните отличия в най-реномирания световен конкурс за двигатели отиват при два задвижващи агрегата, които по най-ефективен начин осигуряват спортната динамика на два актуални модела на марките BMW и MINI. Както и през миналата година, монтираният на BMW Серия 1, BMW Серия 3 и BMW Серия 5 двулитров четирицилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo се наложи в своя клас. За 1,6-литровия четирицилиндров MINI TwinPower двигател от MINI Cooper S това е трета поредна победа в класа. Наградите „Engine of the Year Awards“ бяха връчени на 5 юни 2013 година в рамките на специализираното изложение „Engine Expo“ в Щутгарт. Спонтанното разгръщане на мощността и най-високата сред конкурентите ефективност са основните предпоставки за успешното представяне при конкурса „Engine of the Year Award“. Отличията се дават от международно жури, което през тази година е съставено от 84 автомобилни журналисти от 35 държави. Успехът в две категории на „International Engine of the Year Award“ е още едно доказателство за световно признатата компетентност на BMW Group при разработката на задвижвания. От 1999 година концернът е получил над 60 отличия в този конкурс.И отново ключът към победата в категорията от 1,8 до 2,0 литра работен обем е технологията BMW TwinPower Turbo. При многократно отличавания четирицилиндров двигател на BMW тя се състои от Twin-Scroll-турбокомпресор, директно впръскване High Precision Injection и напълно променливо управление на клапаните VALVETRONIC. В модификацията си с мощност 180 кВт/245 к.с. този двигател вече се монтира на BMW 328i, BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, както и на моделите BMW X3 xDrive28i и BMW X1 xDrive28i. С изгодното си съотношение между спортен дух и икономичност се отличава и вторият победител от гамата от двигатели на BMW в „Engine of the Year Awards“ - и то за трети пореден път. 1,6-литровият MINI TwinPower Turbo двигател, който отново доминира в категорията от 1,4 до 1,8 литра работен обем, разполага с Twin-Scroll турбокомпресор и функция Overboost, директно впръскване на бензина и разработено на базата на VALVETRONIC управление на клапаните. С максималната си мощност от 135 кВт/184 к.с. този агрегат ускорява MINI Cooper S за 7,0 секунди от 0 до 100 км/ч при среден разход на гориво в ЕС тестови цикъл от 5,8 л/ 100 км. Високотехнологичният двигател вече се монтира и при моделите MINI Cooper S Countryman и MINI Cooper S Paceman и при желание може да бъде комбиниран със системата за двойно задвижване ALL4.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!